chwilowka

Dni od 14 do 17 maja wyglądały inaczej niż zwykle. W czwartkowe popołudnie wyruszyliśmy pociągiem z Olsztyna, a naszym celem był Gdańsk. Zamieszkaliśmy przy parafii pw. św. Urszuli Ledóchowskiej na Chełmie. Każdy dzień rozpoczynaliśmy Mszą Świętą, podczas której modliliśmy się o nowe powołania do naszego seminarium.

W piątek po śniadaniu udaliśmy się na gdańską starówkę. Pani przewodnik opowiedziała nam o historii Gdańska oraz oprowadziła po wszystkich ważniejszych miejscach Starego Miasta. Zobaczyliśmy m.in. Ratusz, Fontannę Neptuna, Bazylikę Mariacką, budynek Poczty Polskiej, który został zaatakowany przez nazistowskie Niemcy 1 września 1939 roku. Bardzo ciekawym punktem była lekcja pokazowa mówiąca o drodze, jaką przebywa bursztyn, od znalezienia go, do trafienia na półki sklepowe. Następnie udaliśmy się do Europejskiego Centrum Solidarności, gdzie zapoznaliśmy się z historią PRL-u oraz wkładem tak wielkich postaci jak św. Jan Paweł II czy Lech Wałęsa w upadek komunizmu. Kolejnym punktem był rejs statkiem „Galeon Lew” na Westerplatte. Dzień zakończyliśmy wspólną kolacją.

W sobotę zawędrowaliśmy do Katedry Oliwskiej, gdzie czekali na nas już alumni z miejscowego seminarium. Oprowadzili nas po bazylice oraz opowiedzieli o jej historii. Mogliśmy również posłuchać dwudziestominutowego koncertu organowego. Następnie zwiedziliśmy Gdańskie Seminarium Duchowne, gdzie zjedliśmy również obiad. Po wspólnym posiłku rozdzieliliśmy się, część osób pojechała do sopockiego Aqua Parku, część udała się do oliwskiego Zoo, a inni pojechali spotkać się ze swoimi rodzinami i znajomymi.

Niedziela to już dzień powrotu. Po Mszy Świętej, którą przeżywaliśmy ze wspólnotą parafii, która nas gościła, udaliśmy się na gdański dworzec, aby wrócić do Olsztyna.